قانون ساماندهی بازار مسکن راه را برای تنظیم بازار هموار می‌کند

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه قانون ساماندهی بازار مسکن به نفع مالک و مستاجر است، اظهار کرد:  قانون ساماندهی بازار مسکن، دست وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها را برای کمک به تنظیم بازار باز می کند.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در اظهاراتی ضمن یادآوری افزایش وام مسکن شهری به 550 و روستایی به 350 میلیون تومان در سال 1402، گفت:‌ نرخ سود این تسهیلات 18 درصد است.

وی در ادامه افزود: سال گذشته تسهیلات بانکی در بافت فرسوده با ضعف روبرو بود که براین اساس تلاش می‌کنیم تا این تسهیلات با افزایش روبرو شود و تسهیلات مالی در کنار تسهیلات شهرسازانه، قرار بگیرد.

بذرپاش در ادامه با اشاره به اجرای بسته 19 بندی شهرسازانه از سوی 500 شهرداری اظهار کرد:‌ در این بسته پیش‌بینی شده تا شهرداری‌ها این امکان را داشته باشند تا پیشنهادات مدنظرشان را در صورت تصویب شورای تامین استان به آن بسته اضافه کنند که برخی از شهرداری ها از این ظرفیت استفاده کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هر شهرداری این بسته را اجرا کرد، میزان صدور پروانه در بافت فرسوده افزایش یافته است، گفت: به همین دلیل همکاران ما در شرکت بازآفرینی شهری جلساتی را با شهرداری‌ها برگزار کردند تا آنها در موضوع نوسازی بافت فرسوده حضور پررنگی داشته باشند.

بذرپاش گفت: درباره قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، نیز این طور است که این قانون صرفه و صلاح مالکان و مستاجران را تامین و کمک شایانی به سامانه املاک و اسکان می‌کند.ضمن این‌که دست وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها را برای کمک به تنظیم بازار باز می کند.

 

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود